sobota, 23 czerwca 2012

Wstęp



Witajcie – wpisy które będę tutaj regularnie zamieszczał, dotyczyć będą Miejskiego Systemu Informacji, a głównie rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym (zwyczajowym, tradycyjnym) a „nową rzeczywistością” która każe nam wierzyć że na zachód od Jana Pawła są Nowolipki, na wschód od placu Szembeka znajduje się Gocławek, a Woli na Woli to właściwie nie ma. O tych i innych dziwnych sprawach będę tu skrobał. Namiętnie i z pasją bo jak Janusz Zajdel – „Jestem warszawiakiem z urodzenia, zamieszkania i z natury: nie umiem istnieć poza tym miastem”. Niestety – choroba nie pozwala mi już beztrosko kroczyć ulicami Świętego Metropolis, ale wielbię je w każdy możliwy sposób.  Jest to pierwszy wpis, wstęp w którym chcę zasygnalizować o co mi tak właściwe chodzi: człowiekowi spoza Warszawy analiza historycznych granic dzielnic i osiedli może wydawać się pozbawiona większej głębi, jednak warszawiakowi identyfikującemu się z miastem musi leżeć to na wątrobie (zwłaszcza jak się budzi rano, patrzy że zawieszono nowe tabliczki z numerami i zamiast na Powązkach, jego dom znajduje się na Sadach Żoliborskich).


 Zależy mi na tym by podjąć ten temat – jest on ważny, na ile zaś ważny – wyjdzie w trakcie opracowywania poszczególnych tematów. Podejmowałem sprawę na Wikipedii (z sukcesem, bo sporo moich artykułów – edytowanych anonimowo – trwa tam w niezmienionej formie i ma się dobrze, dużo z nich się rozwija – co cieszy jeszcze bardziej), często próbowałem skłonić do konwersacji na ten temat osoby na różnych blogach, czy forach (tu brak mi satysfakcji – tematy siadały).


 O ile koncept huczał mi już pomiędzy neuronami jakiś czas temu, to decyzje podjąłem dziś i zrobiłem to spontanicznie. Zazwyczaj jest inaczej – ale może to dobry znak? Kiedy piszę te słowa jest parę minut po drugiej. O dziewiątej wstaję, herbata, parę stron książki – wkładam buciki i lecę do pracy. Najpewniej linią 190 lub 512.


Mam nadzieję, że ów wstępniak napisany jest w miarę składnie i nikogo nie odstraszy.

Pozdrawiam i zapraszam do dzielenia się własną wiedzą i komentarzami.
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz